DEACTIVATE FACEBOOK ACCOUNT

Alhamdulillah.. Segala puji bagi Allah, Pencipta sekalian alam.. Hari ni, aku berjaya deactivate facebook aku.. Yeayyy.. Punye la lama berniat nak tutup fb, tapi, baru sekarang Allah izinkan.. Syukur.. :D At least, dapat juga la, aku tenangkan fikiran aku ni.. Facebook ni, banyak buat aku serabut je.. Makin lalai.. Solat malam, tahajjud, taubat, qiam, banyak aku tinggal sebab mengadap laptop dan facebook.. Kalau aku isi masa terluang tu dengan mendekati Mu, pasti, lebih baik.. Ada juga la fadhilatnya kan..



Firstly, sebab utama aku deactivate FB, sebab aku nak mula bentuk diri aku kembali, yang mana aku merasakan sungguh jauh dari Mu Ya Allah.. Entah ade tanduk 2 beso kot, dekat sekeliling aku ni.. Huuu.. Secondly, nak jadi Muslimah Sejati.. Yes, Muslimah Sejati.. It's quite hard for me to achieve that title.. But, I have to try.. Berusaha.. That's the point.. Usaha.. Allah nilai usaha.. Dan aku yakin, Allah pasti membantu hamba-hambaNya, yang benar-benar ikhlas, untuk berubah dan bertaubat.. 



Thirdly, aku tutup fb aku, sebab aku nak lupakan, segala yang pahit.. Ya, aku tutup tu secara mengejut.. Tanpa fikir panjang.. Ketensionan melanda.. Lagipun, InsyaAllah, esok, 28/4/2012 aku akan melapor diri di Akademi Ikatan Muslimin, Ipoh.. InsyaAllah, lepas ni ke Mesir la aku membawa diri.. Untuk mencapai cita-cita ku yang ingin menjadi seorang pensyarah berjaya dalam bidang Pengajian Islam.. InsyaAllah, Aamiiin :D .. Aku nak lupakan segala kesedihan aku, dan aku hanya nak ambil yang manis-manis je, sebagai kenangan hidupku.. Heee... Betul juga satu ungkapan, bila gembira, ramai je kawan yang berada di sekeliling kita.. Bila time sedih, nak cari seorang sahabat pun payah.. Di saat sedih ni lah, baru kite dapat kenal, mana 1 kaca dan mana 1 permata.. Dan Alhamdulillah, Allah turunkan dan kenalkan seorang lagi sahabat iman ku selepas si dia yang bertakhta di hti.. 



Alhamdulillah, sekurang-kurangnya, dapat melegakan hati dan fikiran.. Walaupun, sepatutnya kene mengadu pada Allah, tapi, nak juga diluahkan pada kawan.. Perlukan nasihat, agar dapat membina kembali semangat diri.. Walaupun aku tahu, dia pun ada problem, tapi, dia benar-benar kawan yang baik.. Dulu dia unfriend aku.. Itu pun tak sampai 3 hari dia add aku, dia minta izin dari aku, nak unfriend aku.. Lepas tu, 2 hari lepas tu, add balik.. Wakakaka.. Lawak.. :P Jangan marah noh... Hohoho... You're really a good friend.. And I will appreciate you.. You've helped me a lot my friend.. Di saat aku terima 1 bad news, dia la orang 1st yang bertanya kenapa, dan membuatkan aku terbukak mulut untuk cerita.. Haha.. So weird actually.. 



Aku harap, berita yang aku denga ni tak betul la.. Macam-macam hal la pulak.. Padan muka aku.. Balasan Allah la tu.. Kalau 'si dia' bace ayat ni, aku nak dia tahu yang, perasaan aku ni, mendalam sangat.. I'm trying to be faithful.. Hee... Miang pulak aku malam-malam cenggini.. hehehe.. Ct Ct.. Ape la nak jadi nih... Hoho.. Jadi orang la, tak kan beruk kot.. Ngeh3.. c(: haha.. Ermm, mungkin khabar angin je kot, berita tu.. Ishhhh, lupakan-lupakan.. Tak pasal-pasal, darah tinggi pulak aku nanti..



Next reason is, nak jadi seorang anak yang solehah, dan terus beristiqamah untuk berubah.. Yeahhhh.. Aku nak capai kan dulu tahap rohani yang tinggi, sebelum terlalu memikirkan hal dunia ni.. Nak mengubat hati.. Tu la.. Aku, dekatkan diri aku pada Kau, hanya time susah je.. Time senang lupa Kau.. Alpa sungguh diri ni.. Huhu.. 


Almaklumlah, kambing kan.. Oh ye, aku dah tak nak dah ada adik angkat - adik angkat ni.. Nasihat yang aku terima dari sepupu aku.. Tak ada istilah adik - beradik angkat in Islam.. Yup, betul tu.. Dulu, aku sendiri yang cakap macam tu pada, kawan-kawan aku.. Tapi, nak buat macam mana, dah tahu salah, masih nak buat.. Ish3.. Sob Sob.. :'( Tapi, aku tak cakap langsung pada adik-adik angkat aku, yang aku nak jadikan diorang adik-adik angkat aku.. Hehe.. Diorang yang request.. Tapi, salah aku jugak, tak berfikir panjang.. Terus je cakap 'ok'.. Apelah ke budus sangat aku ni.. Huaaaa.. 1 dosa lagi tu.. 


Tapi, at the same time, aku ade terbaca 1 bende ni.. Soalannya berbunyi "Dalam Islam, ada tak istilah adik beradik angkat dan keluarga angkat".. Ustaz Azhar jawab, Ada, memang ada istilah tu pun.. Asalkan tak bertukar bin or binti" Uit, pelik.. Huhu.. Tapi, adik laki aku cakap tadi, mana ada istilah gitu.. Yang ada hanyalah keluarga angkat.. Itu pun, yang diambil dari kecil.. Sejak lahir.. 



Lepas ni, tak ada dah, orang yang selalu stalker awak dah.. Hehe.. Keje yang tak berfaedah sungguh.. Aku selalu pesan pada dia, suruh jaga dan tundukkan pandangan, jalan menunduk lagi.. Tapi, aku sendiri meliarkan mata ni berjalan-jalan, dan mencuci mata dengan melihat foto-foto dia.. Huhuuuuu.. Dasar stalker.. Memey gituuuu... Macey dop tahu pulok.. Haha.. Jaga pandangan ni lah, yang paling susah sekali setakat ni.. Tambah bila hati dah suka.. hihihoo... Haihhhh.. Apedaaaa.. Podaaaah.. Hurmmm, entah sampai bila la, aku dapat bertahan untuk menutup fb ni.. Hehe.. Boleh jadi, tangan ni cakap, suruh bukak.. Ish ish ish.. Ok, kene nekad.. Heee.. 



Ermmm, ok la, cukup lah setakat ni.. Aku harap, tak ada yang sedar akan pemergian ku di laman muka buku tu.. Kui kui kui.. Biarlah aku pergi tanpa disedari.. Biar meninggalkan nama, bukan meninggalkan cela.. Dan, yang paling best, dah tak ade dah orang boleh chatting dengan aku.. Wohohoho.. Saat yang paling ditunggu-tunggu.. Hehe... 


Ok, papai..
Wassalam..



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entri Saya

4 comments:

Saiful Rizal Saiful Rizal said...

Bila sy baca komen ini, ini la yg sy ingin lakukan.. sedang berperang dgn perasaan. mng facebook nie malalaikan la.. tp facebook ni jgk tmpat sy mencari rezeki partime.. Pening2...

Anonymous said...

alhamdulillah :)

Unknown Unknown said...

alhamdulillah..agar awk trus istiqamah..:)

Siti Khadijah Halil Siti Khadijah Halil said...

@rosda yana aik, punya lama entry ni. hee.. Alhamdulillah, :) sekarang buka fb pon tiada niat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...